Քամին մեզ այսօր տարավ Շենգավիթ․․․ Բնակատեղի, որտեղ վաղ Բրոնզի դարում ստեղծվել, զարգացել և գոյատևել է մի ամբողջ քաղաքային մշակույթ։
Շենգավթի ստորին շերտերը ամենայն հավանականությամբ սկիզբ են առնում 4-րդ հազարամյակի երկրորդ կեսից և այդ տեսանկյունից կարող ենք ասել, որ Շենգավիթը Երևան քաղաքի տարածքում եղած 5-6 հազար վաղեմությամբ քաղաք է. այնքան հին է Շենգավիթը Երևանից, ինչքան հին է էրեբունին մեզանից»,- ասում է Հակոբ Սիմոնյանը։ Աղբյուրը
Շենգավիթից գտնվել են բազմաթիվ կավե գտածոներ, զարդեր, ճարտարապետական կոռույցներ, պարիսպ, մետաղագործության հետ կապված գտածոները և այլն։ Գտածոների մի մասը պահվում է Շենգավիթի թանգարանում, մի մասը՝ էրեբունի պատմահնագիտական, մի զգալի մասը Երևանի պատմության թանգարանում են, մի հավաքածու էլ Պատմության թանգարանում է։ Հակոբ Սիմոնյանը նաև նշում է, որ պետական աջակցություն պեղումներն իրականացնելու համար չեն ստանում։
Շենգավիթ Այցելեցինք 9-րդ դասարանցիների խմբի հետ, որտեղ մեզ դիմավորեցին փոքրիկ, հյուղականման թանգարանի աշխատողները, ովքեր մեծ ուրախությամբ ներկայացրին մեզ տեղանքը։
Քանի որ ակնարկային և պատմական մասի պատասխանատուն էի ես և պետք է հնարավորինս հասկանալի և հետաքրքիր բացատրեի ամբողջ մշակույթը, մշակութային շերտերը, ծանոթությունը սկսեցինք թանգարանից, որի տարածքը փոքր էր մեր դպրոցի սովորական դասարանից, սակայն պարունակությունը թույլ էր տալիս խոսել ու խոսել շենգավիթյան մշակույթի մասին ժամերով։
Սովորողները ծանոթացան պեղումների արդյունքում հայտնաբերված իրերի, հնատիպ մուրճերի, հալոցների, սանդերի և վարսանդների, հավատալիքների հետ։
Սովորողներին հետաքրքրեց մկանային վերականգնումը, որը կատարվել էր Շենգավիթում՝ պեղումների արդյունքում գտնված ոսկրային մնացորդի հիման վրա։ Թանգարանում ծանոթացան նաև օջախի և Օջախ հասկացության հետ, որն այնքան կարևոր նշանակություն ունի հայկական մշակույթում։
Թանգարանում ծանոթությունց հետո դուրս եկանք հնավայր, ուր անձրևոտ էր, բայց գեղեցիկ։
Ծանոթացրի սովորողների բնակավայրի կառուցվածքին հարցերի և պատասխանների միջոցով։
Օրն անցավ հագեցած, հետաքրքիր և, իհարկե, գիտելիքներով լի։
Սովորողների բլոգները Շենգավթի մասին։
Leave a comment