ԴԱՍԸՆԹԱՑԻ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿԱՌՈՒՑՎԱԾՔԸ
Դասընթացն իրականացվում է երկու հիմնական բաժիններով`
- Ստեղծագործական գործունեություն և արվեստի միջոցով իրականության ընկալում:
- Գաղափարների հավաքագրում, ստեղծագործական աշխատանքների կատարման պայմանների, մոտեցումների և միջոցների ուսումնասիրություն, անհրաժեշտ նյութեր և գործիքներ:
- Արվեստի տարրերի և սկզբունքների ուսումնասիրություն և փորձարկումներ, Գաղափարների մշակում, ստեղծագործական աշխատանքներ և նախագծեր:
- Վերանայում, ավարտ և ցուցադրություն կամ ներկայացում:
- Արվեստի միջոցով իրականության ընկալում – ստեղծագործական աշխատանքների մեկնաբանություն, վերլուծություն, քննում, գնահատում և արժևորում:
- Արվեստի ստեղծագործությունների նշանակության, նպատակների, իմաստի ուսումնասիրում: Արվեստագետների դերը հասարակության մեջ:
- Տարբեր ժամանակաշրջանների արվեստի տեսակների, ժանրերի, ձևերի, ոճերի և ուղղությունների ուսումնասիրում:
- Տեխնոլոգիական նորարարությունների դերը արվեստի բնագավառում:
- Արվեստագիտական տարբեր մասնագիտություններ: Արվեստի ուսումնասիրումը և մյուս առարկայական բնագավառները:
- Արվեստի կապը գիտության մյուս ճյուղերի հետ:
ԻՆՏԵԳՐՎԱԾ ԾՐԱԳՐԻ ԿԱՌՈՒՑՎԱԾՔԸ
Ուսումնասիրվող յուրաքանչյուր միավորի համար նշված են՝
−համապատասխանությունը առարկայական վերջնարդյունքին,
−տվյալ թեմայի ուսումնասիրության արդյունքում ակնկալվող վերջնարդյունքները,
−նպատակը, ուղղորդող հարցադրումները
−թեմայի բովանդակային բաղադրիչը, դրա հետ առնչվող գործունեության ձևերը,
−խաչվող ընդհանրական հասկացությունները, որոնք ընդհանրական են տարբեր գիտությունների
համար և օգնում են սովորողներին միավորելու տարբեր առարկաներից ձեռք բերած գիտելիքները՝
աշխարհի մասին մեկ ամբողջական պատկերացման շրջանակներում,
−առաջարկվող թեմատիկան, որի շուրջ կազմակերպվում է ստեղծագործական գործունեությունը,
−միջառարկայական կապերը, որոնք ապահովելու են տվյալ միավորի ուսումնասիրության ամբողջականությունը,
Կարևոր է նկատի ունենալ, որ սովորողների գեղարվեստական հմտությունների զարգացումն ու
արժեքային համակարգի ձևավորումը դիտվում են որպես բոլոր թեմաների ուսուցմանն ուղեկցող խնդիրներ:
Ավագ դպրոցում արվեստի դասավանդման հիմնական նպատակներն են.
Օգնել սովորողներին`
- ճանաչել ստեղծագործական տարբեր ժանրեր և ոճեր,
- արվեստի միջոցով ստեղծագործաբար արտահայտել իր գաղափարները.
- ճանաչել տարբեր ժամանակաշրջանների, ազգերի և մշակութային-գաղափարային խմբերի արժեքները, բացատրել դրանց ազդեցությունն ու արտացոլումը տեղական և համաշխարհային մշակույթի
մեջ. - ճանաչել և արժևորել իր ազգային մշակույթը, նյութական և ոչ նյութական ժառանգությունը, դրա
առանձնահատկությունները և ներդրումը համաշխարհային մշակույթի մեջ. - բացահայտել և զարգացնել իր անհատական առանձնահատկությունները, հետաքրքրություններն
ու նախասիրությունները, - հավասարակշռել և ներդաշնակել իր զգացմունքները, ցանկությունները, կարիքները, նպատակները, սեփական յուրահատկությունները և հակումները.
- տարբերակել և համեմատել աշխարհաճանաչողության ձևերը և դրանց առանձնահատկությունները.
- նկարագրել տարբեր ժամանակաշրջանների բնական միջավայրի, հասարակական, տնտեսական,
քաղաքական և մշակութային զարգացումների, հայոց և համաշխարհային պատմության իրադարձությունների փոխկապակցվածությունը. - իրականացնել չափումներ, կատարել մոտավոր ու ճշգրիտ հաշվարկներ և գնահատել արդյունքները՝ ընտրելով և օգտագործելով համապատասխան հասկացություններ, նյութեր և միջոցներ.
- որոշել խնդրի լուծման համար անհրաժեշտ տեղեկույթը և գտնել խնդիրների լուծման ստեղծագործ
մոտեցումներ և համեմատել դրանք. - կիրառել բնագիտական առարկաներից ստացված հիմնարար գիտելիքները բնության և տիեզերքի
օբյեկտների նկարագրության, երևույթների և դրանց փոխադարձ կապերի բացատրության, ֆիզիկական մոդելավորման և խնդիրների լուծման համար. - դրսևորել հետազոտելու, փորձարկելու, տարբեր գործիքակազմեր համադրելու կարողություն,
- ուրիշների հետ համատեղ կամ ինքնուրույն մշակել և իրականացնել նախագծեր.
- ճանաչել իր ուժեղ ու թույլ կողմերը և դրսևորել ինքնազարգացմանը միտված վարքագիծ.
Ձևավորել՝ - մշակութային ընկալման և արժևորման կարողություններ,
- արվեստի որոշ տեսակներում ստեղծագործական աշխատանքներ կատարելու ունակություններ և
հմտություններ. - տեքստային և գրաֆիկական խմբագրիչներ կիրառելու, տվյալներ` անհրաժեշտ թվային գործիքներ
և ծրագրեր օգտագորևծելով տվյալներ մշակելու հմտություններ. - սեփական տեսակետը և դիրքորոշումը արտահայտելու, հիմնավորելու և պաշտպանելու կարողություններ.
- թվային տարածքում ապահով գտնվելու կանոններին տիրապետելու, օնլայն հաղորդակցության
էթիկան պահպանելու, անձնական տվյալների գաղտնիության կանոններին տեղյակ լինելու և
105
դրանք կիրառելու, յուրաքանչյուր անձի անձնական տարածք (ֆիզիկական և հոգեբանական)
ունենալու իրավունքն ու անհրաժեշտությունը մեկնաբանելու հմտություններ. - համայնքի խնդիրներն ու բարելավման ուղիները ներկայացնելու և քննարկելու կարողություններ.
- իր և ուրիշների կարծիքն ու փաստարկները գնահատելու, պատճառահետևանքային կապերը վերլուծելու և որոշումներ կայացնելու հմտություններ.
- մասնագիտական կրթության հնարավորությունների վրա հիմնված նախնական ինքնորոշում կատարելու կարողություն։
Թեմաներ՝
- Արվեստի ընկալումները միջին դարերում՝ Հայաստանում և Եվրոպայում -երեք ժամ
- Արվեստը մայրցամաքային մասշտաբով՝ վեց թեմա-վեց ժամ
- Արվեստը միջին դարերում, Վերածննդի ժամանակաշրջանում-երկու ժամ
- Արվեստը նոր դարերում-երկու ժամ
- Արվեստը նորագույն դարերում -երկու ժամ
- Արվեստի ընկալումը տղամարդկանց և կանանց մոտ, մասկուլին և ֆեմին արվեստերեք ժամ
- Մասկուլին և ֆեմին երկրներ, մշակույթ, արվեստ-երեք ժամ